8 Kasım 2016 Salı

Isla ve Mutlu Son -Stephanie Perkins | Kitap Yorumu

Adı: Isla ve Mutlu Son
Orijinal Adı: Isla and the Happily Ever After
Yazarı: Stephanie Perkins
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 328
Seri: Anna and the French Kiss #3













ARKA KAPAK:
Aşk onları bir yaz günü, asla uyumayan şehrin sokaklarında yakalamıştı… ama ya ona sahip çıkmak düşündükleri kadar da kolay değilse? Romantizme umutsuzca inanan Isla, lise birinci sınıftan beri kendini çizdiği karikatürler arasında kaybetmiş Josh'a âşıktı. Yaz tatili esnasında Manhattan'da yaşanan tesadüfi bir karşılaşma sonrasında Isla belki de aşkın o kadar da uzakta olmadığını fark etmişti. Ancak yeni okul yılının başlamasıyla Isla ve Josh, her genç çiftin karşılaştığı güçlüklerle yüz yüze gelmek zorunda kalmışlardı: ailevi sorunlar, gelecek kaygısı ve birbirlerinden ayrılmak zorunda kalabilecekleri gerçeği.
YORUMUM:

Kitabı Rabia ile okumaya başladık ve ben bitireli baya oluyor ancak yeni yorum yazabiliyorum. Çünkü vizelerim bitti çok şükür.
Öncelikle  yazarın yazım tarzını çok sevdiğimi belirtmeliyim. Her kitabından ayrı tat aldığım okuması eğlenceli çok minnoş kitaplardı hepsi. Merak unsurları yok ve kitaplarının sonlarını tahmin edebiliyorsunuz ama bu hiçbir şekilde kitaplarının akıcılığını ve güzelliğini bozmuyor. Üç kitap arasından hangisi favorin derseniz elbette Anna and the French Kiss olur cevabım.(St.Clair ve Anna) Yazarın tüm karakterlerini ayrı ayrı seviyorum. Fazla samimiler ve sanki gerçekmişler gibi.

Isla karakterinin o güvensiz hallerini yazar çok iyi bir şekilde bize yansıtmış. Evet bazen Isla’nın fazlasıyla sinir bozucu hareketler ve düşünceler içine girmesi sinir etmedi değil ama bence tam olarak yansıtılmak istenen de buydu. Josh karakterini ilk başlarda sevemedim doğruya doğru. İlişkilerinin de çok çabuk geliştiğini düşünüyorum. Ama sonlara doğru Josh u sevdim. Özellikle kendi otobiyografik çizgi romanını çizmesi vs çok hoşuma giden ayrıntılardandı. Ama keşke kitabın içinde o çizgi romandan olan sayfalara yer verilseydi. Kitabı daha çok sevebilirdim.

Kurt karakterine ilk başlarda çok fazla yer verilirken sonlara doğru hiç olmayışı sanki gereksiz bir karaktermiş gibi durdu bence. Josh gelince Isla’nın gözü kimseyi görmedi tabi. Ama Kurt ile olan arkadaşlıklarını sevdim.

En sevdiğim kısma gelecek olursak. Tabi ki okuyanlar hemen tahmin etmiştir. Tüm ekibin toplandığı sahne!! Zaten serinin tüm kitaplarında karakterlerin hep birbirleriyle bağlantılı olduklarını okuyorduk. Bu kitapta onları bir arada görünce çok mutlu oldum. Özellikle St.Clair ve Anna ikilisini görünce neşem ikiye katlandı. Lola ve Cricket ı da unutmamak gerek. Keşke daha uzun sahneleri olsaydı. Okumalara doyamazdım.


Kitaba zaten başladığınız anda hemen bitiyor. Yazarın dili çok akıcı, karakterler sıcacık. Romantik aşk kitabı okumak istiyorsanız kesinlikle okumanız gereken bir seri. Ve yazarın en sonunda kocasına yazdığı not diyorum ve susuyorum. 

ALINTILAR:

"Ufak tefek olmanı seviyorum. Seni cebimde taşıyabilecek olmayı seviyorum."

*****

İnsanlar kalp acısını iyileştiren tek şeyin zaman olduğunu söyler. Ama bu ne kadar zaman alacak?

*****

Keşke bana çizdiği şeylere baktığı gibi baksa. O zaman bende utangaçlıktan fazlasını yattığını görebilir, benim onda tembellikten fazlasının yattığını gördüğüm gibi.

*****

''Boş bir tuval sınırsız olasılıklarla doludur.''

*****

"Hikayesi yok. Bir gün seni gördüm ve öylece anlayıverdim." .


PUANIM:
3.75

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder