27 Ağustos 2016 Cumartesi

Güzelleştiğim O Yaz | Kitap Yorumu

Kitap: Güzelleştiğim O Yaz
Orijinal Adı: The Summer I Turned Pretty
Yazar: AJenny Han
Yayınevi: Artemis Yayınları
Tür: Gençlik
Seri Sıralaması : Summer #1
Sayfa Sayısı:255










KONUSU:
Belly ve ailesi her yaz aile dostları olan Suzannah ın yazlığına giderler.Suzannah ın Jeremiah ve Conrad adında iki tane oğlu vardır. Belly küçüklüğünden beri ulaşılmaz çocuk olan Conrad dan hoşlanmaktadır. Jeremiah ise Belly nin çok yakın arkadaşıdır. Ama bu yaz başından beri bir şeyler farklıdır.Herkes Belly’yi ilk kez fark etmiş gibi.
YORUMUM:
Öncelikle şunu söylemeliyim yazarın diğer kitabı olan To All the Boys I’ve Loved Befor u çoook daha fazla sevmiştim. Karakterlerini, konusunu vs çok seviyordum. O yüzden bu kitabına da büyük beklentiyle başladım. Biraz hayal kırıklığına uğradım diyebilirim.

Kitap gayet akıcıydı ve tam kafa dağıtmalıktı. Ama karakterlere ısınamadım. Her şeyi geçtim başkarakter olan oğlanımız sanki yan karakterdi. Anca merhaba merhaba yaptılar kızla.

Fazla beklentiyle başladığım için mi bu kadar sevemedim bilmiyorum. Ya da arka kapak yazısı yüzünden de böyle olmuş olabilir. Çünkü arka kapakta anlatıldığı gibi muhteşem bir yaz ve tam olarak bir aşk  söz konusu değil.Hiç değilse ben daha çok eğlence bekliyordum. Aile ilişkileri daha ön plandaydı.Ben özellikle olay örgüsünü  beğenemedim. Kitaba karşı biraz nötrüm açıkcası. Sadece şunu söyleyebilirim beklentiyle başlamazsanız sevebileceğiniz, sürükleyici bir yaz kitabı. Flashback sahnelerinin olması sevdiğim taraflarından biriydi. Karakter bakımından da en çok Suzannah ve Jeremiah ı sevdim.

İkinci kitabına pdf olarak başlamayı düşünüyorum. Belki diğer iki kitaba hazırlık olsun diye böyle olaysız olmuş olabilir o yüzden kitaba şans vereceğim.

*spoiler* Cam adlı karakterle bile Conrad dan fazla zaman geçirmesi kitabı okurken beni sinir etti. Sanki Conrad üvey evlat. *spoiler bitimi*


Son olarak kitabın kapağını gerçekten hiç beğenmedim. Orijinal kapağı çok daha güzeldi.(Görseldeki kapak) Bari biraz yazı anımsatan bir şeyler konulsaymış kapağa daha anlamlı olabilirmiş.

PUANIM:
3/5

16 yorum: