15 Eylül 2015 Salı

Tatlı Tehlike, Tatlı Hesaplaşma -Wendy Higgins|Kitap Yorumu

Kitap Adı:Tatlı Tehlike
Kitabın Orijinal Adı : Sweet Peril
Yazar Adı : Wendy Higgins
Seri Sıralaması: The Sweet Trilogy #2
Tür : Genç - Yetişkin Edebiyatı / Fantastik
ARKA KAPAK:
Görevleri, cennetten kovulan iblislere hizmet etmek olan Nefillerden biri olduğunu öğrendiği günden beri hayatı altüst olan Anna, kötülüğe boyun eğmemeye kararlıdır. Ama dört bir yanda kol gezen fısıldayan iblislerin ve acımasız Düklerin dikkatini çekmemek için o da diğer Nefiller gibi çalışmak zorundadır. Bunun için tüm çekingenliğinden sıyrılıp bir parti kızı oluveren Anna artık tüm eğlencelerin aranılan ismidir. Bu şekilde yaşamaktan nefret etse de o, çok büyük bir amaca hizmet edecek olan "seçilmiş kişidir" ve zamanı geldiğinde ona emanet edilen Erdem Kılıcı ile büyük bir savaşa öncülük edecektir. Ama o güne dek kimliğini gizli tutmalı ve toplayabildiği kadar yandaş toplamalıdır. Bunun için kendisi gibi bir Nefil olan Kaidan Rowe'a duyduğu büyük aşkı bile kalbine gömen Anna, bir yandan "kötü kızı" oynarken bir yandan da iblisleri yeryüzünden silmek için ölümcül bir mücadeleye girişecektir.

YORUMUM:

Serinin birinci kitabı Tatlı Şeytan'ın yorumunu daha önce yazmıştım. TIIIK. Aslında ikinci kitabını da birinci kitaptan sonra okuyup bitirmiştim ama yorumunu ancak şimdi girebiliyorum. (Üşengeçliğim sağolsun) Birinci kitaba göre biraz sıkıldığımı söylemeliyim. Özellikle seyehat kısımlarında.Bu kitapta çok fazla Kaidan sahnesi olmamasından da kaynaklanıyor aslında.Aksiyon yine yok denecek kadar azdı ama bu seri kesinlikle akıcı bir seri orası su götürmez bir gerçek. 



PUANIM:



Kitap Adı:Tatlı Hesaplaşma
Kitabın Orijinal Adı : Sweet Reckoning
Yazar Adı : Wendy Higgins
Seri Sıralaması: The Sweet Trilogy #3
Tür : Genç - Yetişkin Edebiyatı / Fantastik

ARKA KAPAK:
Vakit gelmiştir. Savaş artık kapıdadır. Kalbi duru bir Nefilin yeryüzünü iblislerden temizleyeceğine dair kehanetten haberdar olan Dükler, Anna'nın peşine düşmüştür. Anna, hem kendi soyunun hem de tüm insanlığın kaderini belirleyecek olan hesaplaşma gününe kadar saflığını muhafaza etmek zorundadır. İblisleri cehenneme geri gönderecek olan Erdem Kılıcı'nı kullanabilmesi buna bağlıdır. Ama peşindeki iblisler ve yanı başındaki Kaidan Rowe ile işi hiç de kolay değildir. Anna ne pahasına olursa olsun, saflığını ve inancını koruyarak hayatta kalmalı ve iblislerle kozlarını paylaşacakları bu görkemli savaşa öncülük etmelidir.

YORUMUM:

Kitabı az önce bitirdim ve serinin bitmiş olduğuna hala inanamıyorum. Sevdiğim seriler hiç bitmesin istiyorum. İlk iki kitaptan daha çok sevdim bu kitabı çünkü bol boool aksiyon ve bol bol Kai vardı. Ve müthiş kıskanılası arkadaşlıklar. Kitabı okurken acayip keyif aldım bazı yerlerdeyse üzülmemek elde değildi.

Zaten konusunu çok orjinal bulduğumu ilk kitabın yorumunda belirtmiştim. Seri devam etseydi çok güzelli olurdu.Kaidan'ı, Anna'yı Marna ve Ginger'ı, Kope'u, Blake'i, Patti'yi, Jay'i şimdiden çok özledim.

Kitabın arka kapağında da yazdığı gibi Savaş artık bu kitapta başlıyor. İki kitaptır bu savaşı bekliyoruz. Acaba savaşı kazanabildiler mi?
Kimler öldü? Kimler sağ kaldı?
Resmen kitabın son sahnelerini ışık hızıyla okudum. O heyecanı içimde yaşadım. Ama öyle aman aman bir savaş sahnesi değildi bence. Daha iyisi olabilirdi. 

-spoiler- Marna'nın hamile kalacağı aklıma bile gelmezdi. Hani bazı yerlerde ne olacağını tahmin ederiz ama bunu kesinlikle düşünmemiştim. Şaşırdım. Ve tabi ki üzüldüm. Keşke ölmeseydi ya bir umut belki kurtulur dedim -Anna da bir mücize beklemiş- ama maalesef Marna öldü. Sevdiğim bir karakterdi tıpkı Patti gibi.. Aslında böyle bir şey bekliyordum sonuçta son kitap önemli bir kişi kesin ölür diyordum. Sonuç olarak Patti ve Marna'nın ölümü beni gerçekten çok üzdü -spoiler bitimi-

-spoiler- Anna ve Kai evlendiğinde bir Anna kadar mutlu oldum yani. Çok tatlıydılr şapşirikler. -spoiler bitimi-


Bu arada serinin bir de ek kitabı var. Olayları Kaidan ın ağzından anlatan bir kitap. Çıkacak mı çıkmayacak mı bilmiyorum ama çıkarsa kesin alacağım.Bide şunu yazmadan edemeyeceğim. Yahu bu serinin kapakları neden bu kadar kötü. Hemde hepsi çok kötü. Kapaktaki kızın ve oğlanın bakışlarını gördükçe sinirleri bozulan bir tek ben miyim acaba.

Seri o kadar akıcı bir seriydi ki ne olduğunu anlamadan bir bakıyorsunuz kitap bitmiş. Hemde kitaplar kalın olmasına rağmen. Kesinlikle karakterleri çok özleyeceğim. Neyse açıp açıp beğendiğim sahneleri tekrar tekrar okurum artık.
Bu arada kitapta bol bol Anna'lı ve Kai'li sahneye hazır oluuuuun ^.^

***Kitabın fotoğraflarını instagrama attığımda bir de ne göreyim. Yazar fotoğrafları beğenmiş.Acayip mutlu oldum.Canımsın Wendy.

PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder